divendres, 20 de desembre del 2013

Conceptualizació de la naturalesa del aprenentatge amb l'ordinador, Charles Crook

Hola,

La setmana passada, a la classe de Gtic vam estar parlant de les 4 metàfores establides per Charles Crook. Aquestes quatre metàfores mostren com mitjançant la tecnologia es possible ensenyar i aprendre en funció del paper que juga l’ordinador.

A continuació us pararé una mica de cadascuna perquè pugueu seguir els meus apunts:

La metàfora tutorial: l’ordinador com a tutor:

Aquesta seria la que mostra el model tradicional d’ensenyament- aprenentatge, es a dir que l’ordinador inicia una acció, l’alumne respon i el ordinador avalua.

A classe vam estar practicant amb un programa que es diu "Entrena't per llegir" que seria un bon exemple d’aquesta metàfora.



La metàfora de la construcció: l’ordinador com alumne: 

Aquesta metàfora dona una visió més centrada en l’alumne que no pas en l’ordinador, es a dir, l’alumne es el que controla al ordinador i no al contrari.
A la sessió hem pogut treballar amb el Scratch, un servei web molt útil per treballar la segona metàfora ja que l’alumne pot manejar a l’animal i pot manar-li un seguit d’indicacions.  Aquesta es una manera diferent i pot ser més útil perque els alumnes adquireixin coneixements.

Scratch


La metàfora del laboratori: l’ordinador com a simulador: 

Aquesta metàfora consisteix a treballar amb l’ordinador com a simulador.  A la classe hem pogut treballar amb un lloc web anomenat “La doctora Xinxeta” destinat per infants on s’aprenia molt sobre les plantes perquè tenies que cuidar-la tu mateix i m’ha semblat força interessant aquest tipus de metàfora. 



La metàfora de la caixa d’eines: l’ordinador com a eina:
.
A l’època en la qual vivim l’ordinador com una eina es un fet habitual entre tots nosaltres. D’altra banda també considerem a l’ordinador com una comoditat ja que podem substituir moltes accions fent-les amb l’ordinador.

El que ens diu Jordi Vivancos és que l’ordinador és molt més que una eina, es a dir que va més enllà ja que l’ordinador pot fer coses que amb paper i boli serien molt més complexes.

Aquesta classe ha sigut molt útil per mi ja que desconeixia les cuatre metàfores de l’ordinador i he descobert molts programes nous que on l’alumne pot realitzar un paper o un altre. 

http://www.victorinox.com




!10 coses possibles gràcies a l'ordinador:

1. Comunicar-nos des de qualsevol part del món 

2. Comunicar-nos mitjançant WebCam

3. Cercar informació

4.Copiar i enganxar

5.Mirar series i pel·lícules

6.Compartir imatges amb els amic

7.Jugar a jocs

8.Compartir documents i guardar-los on line. 

9. Millorar l'escriptura.

10.Tenir un propi espai virtual 


Aquí us mostro la taula que he creat al Scribd :

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada