L’última classe de GTIC l’hem dedicada a
parlar sobre la conceptualització de l’aprenentatge amb ordinador de Benjamin
Bloom.
Benjamin Bloom era un educador entre d’altres,
que desprès de realitzar un procés d’aprenentatge va proposar desenvolupar un
sistema de classificació en tres aspectes : cognitiu, afectiu i psicomotor.
Benjamin Bloom també és famós per la
Taxonomia de Bloom que consistia en classificar les activitats educatives.
A continuació us deixo una taula de les habilitats
cognitives definides per Bloom.
A la esquerra al any 1956 on va classificar
la taula en una sèrie de substantius: coneixement, compressió, aplicació, anàlisi,
síntesi i avaluació.
I a la dreta l’any 2000 quan uns alumnes del mestre
van revisar la taxonomia i van fer unes modificacions :
http://www.eduteka.org/imgbd/23/23-11/ImagBloom.jpg
Els aspectes que van modificar van ser:
- De substantius a verbs: comprensió à Comprendre. D’aquesta manera les accions tenen un valor més significatiu.
- Seqüencia de diferents categories
- Crear= Síntesi i se l’hi dona un criteri més ampli
- Resultat de la revisió: Recordar, comprendre, aplicar, analitzar, avaluar i crear.
Més tard al 2008 la taxonomia va tornar a ser
revisada per tal d’aplicar les noves realitats de l’era digital. En ella es va
canviar cada categoria amb verbs i eines del món digital que possibiliten
habilitats per recordar, comprendre, aplicar, analitzar, avaluar i crear.
Crec que ha sigut una sessió molt profitosa
per ampliar els meus coneixements sobre els temes informàtics i per aprendre
coses noves.
Aquesta és la taula que he realitzar i la he penjat al Scribd de les eines i els recursos que hem treballat i les habilitats cognitives:
Aquesta és la taula que he realitzar i la he penjat al Scribd de les eines i els recursos que hem treballat i les habilitats cognitives:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada