dijous, 31 d’octubre del 2013

Presentacions amb el Power point

Hola a tothom, 

A la classe de GTIC de la setmana passada, vam estar parlant dels PowerPoint i de les seves funcions educatives. 



Joan Ferrés (1992) ens parla de la funció motivadora del vídeo a l’escola, de les capacitats que té el llenguatge audiovisual com a transmissor d’emocions i com aquestes poden motivar grups de persones vers unes actituds concretes.
Un joc suggerent d’imatges i músiques triades amb una finalitat concreta i muntades amb PowerPoint a manera de seqüència, té les mateixes capacitats comunicatives que un fragment de vídeo.

Un vídeo és imatge, moviment i so, per tant les presentacions de PowerPoint, no les podem categoritzar com a vídeos perquè no tenen moviment.

Parts d'un PowerPoint: 
  • Les transicions son l’efecte visual i/o sonor que s’estableix entre diapositives

  • Les animacions són l’efecte visual i/o sonor que s’estableix als objectes i que pot implicar un ordre d’entrada i sortida de dins la diapositiva

  • Les accions són el conjunt d’instruccions que executem quan fem un clic o passem el ratolí per sobre nu objecte. (per exemple quan cliquem a sobre un text, anem a una dispositiva concreta)


Propostes d’ús creatiu i multi medial del PowerPoint

Com podem identificar l’ús creatiu del PowerPoint?

Hi ha un seguit de trets que identifiquen un ús concret de les presentacions com una modalitat innovadora. Alguns d’aquests són:
  • Presentacions que treballen en espais i moments que van mes enllà de la situació de classe formal. Hi ha un abans i un després tant per part de l’alumne com del professor.

  • Presentacions que cerquen i provoquen la interacció professor/alumne o alumne/alumne.

  • Presentacions que incorporen elements propis del llenguatge audiovisual, com un element més, que ens facilita l’expressió a classe i sobretot el treball referent a actituds, normes i valors o el treball més encaminat a les emocions.

  • Presentacions que flexibilitzen el discurs de l’educador.

  • Presentacions que faciliten la creació i l’aprenentatge cooperatiu.

  • Presentacions que propicien l’estructuració, la síntesi i la reflexió dels continguts.

  • La no limitació de l’ús del programa PowerPoint a les presentacions i pensar què es tracta d’una bona eina amb moltes més possibilitats que les de crear i visualitzar diapositives.

El PowerPoint dóna suport i potencia les metodologies que conscientment vulguem emprar a classe. No ens les delimita ni les constreny.

No tothom troba que el PowerPoint sigui un recurs educatiu adient per fer les presentacions.

Aquest pensament prové de les persones que utilitzen el PowerPoint igual que s'utilitzava abans. El problema del PowerPoint tradicional és que tothom l'utilitzava amb un excés de lletra, i això feia que fossin molt avorrits i la gent no escoltés amb atenció les presentacions.

Per això és important fer un ús creatiu del PowerPoint, amb poques lletres, moltes fotos i sons per fer el discurs més amè.



Desavantatges de l'ús tradicional de PowerPoint: 
  • Hi ha tanta informació que no es pot llegir amb claredat.
  • Els que ho presenten necessiten llegir de la pantalla, i això queda molt malament
  • Els colors s’utilitzen de forma indiscriminada, sense importar el perquè de cada color.
  • Abús dels elements multi medials
  • Depenent de la llum, els PowerPoint no s’hi veuen.
  • El professor ha d’explicar el que correspon a cada diapositiva.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada