Hola a tots,
A continuació us explicaré la conferència del Dilluns.
El primer dia de la setmana pràctica, en Jaume Cel·la, un
mestre amb molta experiència, va venir a fer una xerrada sobre els quatre
reptes que segons ell, cal aplicar per la actual i futura escola.
Durant la seva introducció, va tractar temes molt
interessants.
Va parlar de l ‘acceleració mundial que produeixen les
tecnologies, i com aquesta afecta en l’educació. En aquesta vida tenim moltíssima
informació, però mil·lèsimes incògnites.
També ens parlava, que ningú sabia com seria el futur, per
tant, hem de educar a nens amb aquesta conseqüència, sense saber si desprès, en
un futur, serà tot diferent.
També ens ha parlat
dels consens curricular. El currículum que proposaria ell, per als nens, seria
basat en el plurilingüisme, amb la cura del medi ambient, amb un bon criteri
consumista i amb el bon ús de les tecnologies.
Amb tot això, el què vull dir és,
que en Jaume, preferiria que a l’escola es treballessin més aquests conceptes
com assignatura, que no pas alguns que
ell considera de menys importància.
Ara us explicaré, els quatre reptes que ell considera, per
una bona educació :
EL PRIMER REPTE --> “Deixar que les criatures,
siguin criatures”.
Jaume Cel·la ens parla de la importància que té el joc. No hi
ha res com que un nen jugui, i aquesta velocitat que abans ens explicava, que
accelerava el món, ho impedeix. Ara un nen de 4 anys, pot ser té l’agenda
plena, per culpa d’aquesta velocitat que portem tothom.
Per tant, Jaume Cel·la, ens proposa que deixem que el nen
experimenti amb el joc, que aquestes edats són per jugar, jugar i jugar.
EL SEGON REPTE --> Currículum rellevant.
Amb aquest repte, Cel·la ens diu que hem de plantejar-nos una
sèrie de qüestions; Com i què hem d’ensenyar a un infant en un món tant complex
com el nostre?, Com el currículum pot influir contra la injustícia social?
El que proposa Jaume Cel·la, és un currículum que conegui els
problemes actuals i que miri als alumnes amb una esperança de futur.
EL TERCER REPTE --> Escola inclusiva.
Actualment encara existeix el conflicte a les escoles d’apartar
als nens que no s’adapten intel·lectualment a les capacitats de la resta.
El mestre ens parla d’intel·ligències múltiples i vota a
favor de l’escola inclusiva, on cada nen és un món. En aquestes escoles cada nen
és únic, diferent i no hi ha distincions.
EL QUART REPTE --> Donar sentit a allò que fem.
Tot el que fem ha de tenir un sentit per als nens, s’ha de
fer amb motivació per tal de motivar i interessar als infants. El nostre
treball consistirà en fer que a l’aula passin coses que cridin l’atenció dels nostres alumnes.
Aquí us deixo aquesta xerrada tant emprenedora i interessant
del senyor Jaume Cel·la.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada